Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Лiтаратурная вiктарына "Мой родны кут" сярэднi узрост.

Дата: 17 марта 2019 в 18:15, Обновлено 17 марта 2019 в 18:18
Автор: Плявго Д. Р.

Літаратурная віктарына   «Мой родны кут!»   для дзяцей сярэдняй групы

   Падрыхтаваў:

   выхавацель  першай  квалифiкацыйнай катэгорыi

   Шалава Юлiя Сяргеяуна.

    Мэта:  далучыць дзяцей да святыняў свайго народа – роднай мовы і  беларускай  нацыянальнай культуры.

    Задачы:

-  удакладніць веды ў дзяцей беларускіх забаўлянак, народных казак, гульняў;

-  развіваць цікавасць дзяцей да беларускай народнай творчасці і роднага краю;

-  выхоўваць павагу і любоў да сваёй Радзімы;

   Матэрыял:  беларускія народныя касцюмы, цудоўны куфэрак з ілюстрацыямі да забаўлянак, чароўная палачка , пялёсткі да выкладання кветкі «Васілёк»;

   Папярэдняя праца:  завучванне забаўлянак, знаёмства з беларускімі народнымі казкамі, гульнямі;

   Афармленне:  на цэнтральнай сцяне – Літаратурная віктарына «Мой родны кут!», геніалагічныя дрэвы; сбоку сталы для ўдзельнікаў віктарыны;

     Удзельнікі: дзеці сярэдняй группы, бацькі;

     Вядучы: выхавацель Шалава Ю. С.

Дзеці ў беларускіх нацыянальных касцюмах заходзяць у залу парамі.

1. Арганізацыйны момант

Выхавацель: -  Дзеці, звярніце ўвагу ў нас сёння шмат гасцей. Яны прыйшлі да нас паглядзець, якія мы прыгожыя, вясёлыя, дружныя. Давайце, мы з імі павітаемся. А зараз давайце мы з вамі станем у круг і возьмемся за рукі, бо мы з вамі вялікая і дружная сям'я, а дзіцячы сад – наш дом. І каб наша сям'я была моцнай давайце паціснім ручкі і перададзім цяпло адзін аднаму. Паціснулі? Адчулі цяпло? А цяпер у знак таго, што мы з вамі вясёлыя і сябруем, давайце паглядзім адзін аднаму ў вочкі і усміхнёмся.

Так і беларуская сям'я здаўна была сям'ёй, дзе жылі бацькі і іх дзеці, а таксама бабулі і дзядулі. У гэтай вялікай сям'і  дзецям было ўтульна і добра, таму што яны кожны дзень , адчувалі клопат, пяшчоту ад сваіх самых блізкіх і родных людзей. А ці ведаеце вы сваіх прадзедаў, прабабуль? Як зваліся яны? Адкуль пайшоў ваш род? Адкуль пачалася ваша дарога ў жыццё?

2. Асноўная частка

Зараз мы гэта праверым. Вы разам са сваімі бацькамі падрыхтавалі генеалагічнае дрэва сваёй сям'і.( Дзеці расказваюць пра свае сем'і).

Выхавацель: -  Я ўпэўнена, што ўсе вы любіце свой родны край. Край, дзе вы нарадзіліся, дзе жывеце, дзе жывуць вашы таты і мамы, бо нездарма сёння вы прыбраліся ў беларускія касцюмы і сталі такія прыгожыя беларусы і беларусачкі. І таму я запрашаю вас на сустрэчу з беларускім фальклорам: казкамі, забаўлянкамі, гульнямі. А дзеля гэтага вам трэба падзяліцца на дзве каманды. У кожнага з вас ёсць бэйджык. Паглядзіце ўважліва на яго і адкажыце ці пазналі вы герояў з беларускіх казак? А зараз займійце вашы месцы за тым сталом, дзе знаходзіцца ілюстрацыя да вашай казкі.

- А цяпер паслухайце правілы, якія неабходна выконваць у час віктарыны.

1. Пытанні трэба слухаць уважліва.

2. За кожны правільны адказ вам будзе давацца пялёстак, з дапамогай якога ў канцы віктарыны ў вас павінна будзе атрымацца вось такая кветка.(паказваю кветку васілек)

Гімнастыка для вачэй

- А зараз мы з вамi падрыхтуем нашы вочкi да работы. Сачыце за кветкай

(паказваю кветку васілек: улева - управа, уверх – уніз, па кругу) – 3р.

- А цяпер пачынаем нашу вiктарыну.

Конкурс « Адкажы па-беларуску»

Выхавацель: -  Я зараз па-руску буду называць словы, якія вызначаюць роднасныя адносіны, а вам дзеці, трэба будзе сказаць іх па-беларуску.

  1. родители – бацькі
  2. мама – матуля
  3. отец – бацька
  4. папа – тата
  5. бабушка – бабуля
  6. дедушка – дзядуля
  7. доченька – дачушка
  8. сестричка – сястрычка

Выхавацель: -  А зараз я задам некалькі пытанняў нашым бацькам . Правільны адказ залічваецца ў пользу каманды, у якой знаходзіцца ваша дзіця.

1.Як называецца пасцелька, у якой калышуць маленькіх дзяцей? ( калыска)

2.Як называецца песенька, якую спявае матуля свайму маленькаму дзіцяці?

 ( калыханка)

3.Назавіце міфалагічную асобу, што жыла ў беларускай хаце і была сімвалам, які ахоўваў хату, сям'ю ад гора, няшчасця? (дамавік)

4.Як называецца сямейны абрад, калі маладыя людзі жэняцца? ( вяселле)

- Дзякуй вам. Відаць, што родную мову вы любіце, ведаеце.

Конкурс «Раскажы забаўлянку»

Выхавацель: -  У мяне ёсць цудоўны куфэрак. А ў ім шмат чаго цікавага.

 ( Дастае ілюстрацыі да забаўлянак: певень, вожык, бычок, дудачка, мядзведзь, кот). Хто з вас можа расказаць забаўлянку пра гэтага героя?

Дзеці расказваюць забаўлянкі.

Конкурс « Хто больш ведае беларускіх гульняў?»

Выхавацель:  - Беларусы з даўніх часоў паважалі сваю мову, культуру. І заўсёды любілі пагуляць у розныя гульні. Зараз мы адзначым, якія гульні нашых продкаў ведаюць удзельнікі нашай віктарыны.( Кожная каманда называе гульню)

- Малайцы. Вы ведаеце шмат беларускіх гульняў. А я прапаную пагуляць у гульню «Шэры кот».

Фiзкультхвілінка.  Гульня «Шэры кот»

Апісанне гульні: дзеці выбіраюць ката па лічылцы:

                              Раз, два, тры, чатыры,

                              Ката грамаце вучылі:

                              Не чытаць, не пісаць,

                              А за мышкамі скакаць.

Мышы становяцца за Катом у калону. Калона рухаецца па пляцоўцы. Паміж катом і мышамі ідзе размова:

- Ёсць мышы ў стозе?

- Ёсць!

- Баяцца ката?

- Не!

- А я, катафей, разганяю ўсіх мышэй!

Мышы разбягаюцца, кот іх ловіць.

Прввілы гульні: дзеці павінны знаходзіцца ў калоне да слоў «…разганю ўсіх мышэй»   

 Конкурс « Адгадай беларускую казку»

Выхавацель: -  Я ведаю, што вы вельмі любіце казкі. Зараз я праверу ці добра вы ведаеце беларускія народныя казкі. Я буду вам чытаць урывак з казкі, а вы павінны будзеце адгадаць як называецца гэта казка.

  1. Пайшлі ваўкі коз душыць – і цяпер душаць.

            Пайшлі козы былінку абгрызаць – і цяпер грызуць.

           Стала былінка верабейку калыхаць – і цяпер калыша.

          ( Былінка і верабей)

  1. Пайшоў зайка са свайго двара, сеў пад бярозкаю ды плача. Ідзе воўк. Бачыць – зайка плача. – Чаго ты зайка плачаш?- пытае воўк. – Як жа мне зайку не плакаць? Жылі мы з лісічкаю блізка адно каля аднаго. Пабудавалі мы сабе хаты: я – з труску-пяску, а яна – з труску-сняжку.

            (Зайкава хатка)

  1. Аднаго разу знайшла курачка каля плота пшанічны каласок. Зарадавалася, засакатала на ўвесь двор:

           - Ко-ко-ко! Глядзіце, які цудоўны каласок я знайшла!

          ( Пшанічны каласок)

  1. Жылі-былі курачка і пеўнік. Курачка яйкі несла, а пеўнік зярняткі здабываў, курачку частаваў. Выграбе з зямлі зярнятка і кліча курачку:

           - Ко-ко-ко, Чубатка, знайшоў зярнятка! ( Курачка і пеўнік)

  1. - Коце-браце!

              Мяне ліска нясе

              У высокія горы,

              У глыбокія норы,

              Па барах, па карчах,

              Аж бярэ мяне страх!  ( Коцік, пеўнік і лісіца)

3. Заключная частка   

Выхавацель: -  Вось і закончылася наша віктарына. А цяпер давайце паглядзім, колькі кветак у вас атрымалася.

- Дзеці, вы пазналі гэту кветку? Як яна называецца?

- Правільна. Гэта васілёк. Ён сімвал нашай беларускай зямлі. Нездарма нашу краіну называюць васільковай. Вось бачыце, з дапамогай вашых ведаў, у вас атрымаўся сапраўдны букет. Букет з васількоў. Вы вельмі парадавалі нас, ведаеце шмат казак, забаўлянак, гульняў. Вы стараліся размаўляць на нашай роднай мове.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.